התקנת מרזבים

מרזב הוא צינור חלול שעשוי מחומרים כגון: אלומיניום, נחושת, PVC וכו'. המרזבים הם חלק בסיסי ונחוץ בכל מבנה. מיקום המרזבים מתוכנן עוד בשלב ההליכים של התכנון האדריכלי וההנדסי. תפקידם של המרזבים הוא להעביר מים בחלל סגור מגג המבנה לאורך קירות הקרקע או אל מערכת הביוב. פעולה זו מונעת הצטברות של מים ושומרת על הגג יבש. מרזבים הינם קריטיים לבטיחות הבית. הם מפנים מים מהגג, מהדפנות ומהיסודות, ומונעים רטיבות, עובש, טחב, קורוזיה, הצפה ונזקים נוספים. יש לבדוק, מבין המבחר הקיים, את תאימות המרזב לצורך ואף למראה העיצובי.

תוכן עניינים

שירות התקנת מרזבים באיטום עדן כולל:

  • התקנת מרזבים חיצוניים מפח מגולוון בצבעים לבן, בז' או כסוף
  • סלילת תעלות עבור מרזבים במגוון דרכים
  • איטום המעבר בין הגג למרזב ("פישר")
  • פתיחת המעבר בין הגג למרזב באמצעות ציוד ייעודי (מקדח יהלום)
  • התקנת "פישר" חדש עשוי מ-PVC
  • איטום, החלפה וחיזוק של אריחי שיש
  • בדיקת תקינות מרזבים באמצעות בלון מיוחד לסגירת מרזב

שירותי החברה מתאימים לסובלים מבעיות מרזבים הנגרמות מגורמים שונים: סתימת מרזבים בשל סחף עלים, אבק או עצמים אחרים, החלדת המרזב וסתימתו בעקבות הצטברות של לשלשת יונים ועוד. המרזבים שמתקינה איטום עדן עשויים מפח מגולוון – פח מצופה באבץ המונע החלדה.

כמו כל עבודה המבוצעת על ידי איטום עדן, גם עבודות המרזבים של החברה ניתנים באחריות מלאה. המשמעות ברורה – לקוחות הבוחרים בשירותי איטום עדן מקבלים מחויבות מלאה להצלחה של המרזב המותקן או העבודה המבוצעת על ידי החברה.

התקנת מרזבים

התקנת מרזבים פנימיים וחיצוניים

ייעודו של המרזב בבית הוא לשמש כנקז של מי הגשמים מגג הבית לחצר או הגינה. אנו נוהגים להפריד בין 2 סוגי מרזבים: מרזב חיצוני ומרזב פנימי.

מרזב חיצוני, נבנה מחוץ לבית ונמצא לרוב במבנים ישנים. יתרונו, טמון בכך, שהוא ניתן להחלפה או לתיקון בקלות יחסית. חסרונו נעוץ בעובדה שהוא חשוף לשמש, רוח ופגעי טבע שונים, ואלו עשויים לפגוע באריכות ימיו. במרזב כזה יש חשיבות גדולה לצבע ולחזות שכן הוא מהווה חלק מעיצוב הבית. הסוג השני הוא מרזב פנימי, הבנוי בתוך קורת הבית ולכן אינו נראה מבחוץ. מרזב זה נמצא לרוב במבנים חדשים.

יתרונו בכך שאינו חשוף לשמש ולכן קצב ההתבלות שלו איטי ביחס למרזב חיצוני. אולם במקרה שמרזב פנימי נהרס, אין דרך לתקנו ולכן יש להחליפו במרזב חיצוני.

איך בוחרים מרזב?

לפני שמחליטים באיזה מרזב לבחור, כדאי לקחת בחשבון עוד כמה עובדות לגבי מרזבים. כך לדוגמה מרזב פנימי עלול להיסתם או להיפגע.

כאמור, אם מנסים לפתוח סתימה והמרזב נפגע לא יהיה ניתן לתקנו. במקרה כזה הפתרון הוא התקנת מרזב חיצוני כתחליף למרזב פנימי, דבר שנעשה על ידי קדיחה במקדחת יהלום.

כאשר מרזב חיצוני נפגע או נסתם, ניתן להחליפו בחדש או לתקן רק חלק ממנו. התקנת מרזב פח באיטום עדן זמינה בשלושה צבעים – לבן, כסף, וקרם.

מרזב מסוג זה לא מתאים לגג עם ריבוי מים (לדוגמה מרזב שבו אדניות ועציצים הדורשים מים רבים), שכן הוא נוטה להחליד. מרזב פלסטיק עמיד למים זורמים – מתאים לגגות עם עציצים ואדניות הצורכים מים רבים. הוא עמיד פחות לקרינת שמש ומחירו זול יותר ממרזב פח.

מרזב פלסטיק מצופה פח – מהווה שילוב של השניים הראשונים שמטרתו לשלב בין היתרונות של שניהם. באופן טבעי, זהו מרזב יוקרתי ויקר יותר.

יצירת חור חדש לצמ"ג (צינור מי גשם) בעקבות מרזב לא תקין שקיים בניין (צולם בחולון).

איטום

כמה כללים לשמירה על חיי המרזב של ביתכם

  • יש לדאוג לנקות את המרזבים לפני כל חורף.
  • אם הסביבה רוויית עלים, יש לנקות את המרזבים מספר פעמים על מנת שלא ייסתמו.
  • מומלץ לשים מכסה רשת בכניסה למרזב.
  • יש להיזהר כשמנסים לפתוח סתימה במרזב.
  • במידה ויש בעיה בניקוז, מומלץ לבצע תיקון מרזבים בהקדם האפשרי למניעת החמרת הבעיה.

סוגי מרזבים

  • מרזב חצי עגול – מרזבים אלו נראים כצינור חצוי. הם מגיעים בשתי מידות רוחב, והם מתאימים מבחינת המראה שלהם, לבתים ישנים והיסטוריים.
  • מרזב K – בדרך כלל עושים שימוש במרזב זה, והם גם מתאימים להתקנה עצמית. גם הם מגיעים בשתי מידות רוחב. הגב הישר שלהם, מאפשר את הקיבוע שלהם, ישירות לסף. הניקוי שלהם, מהווה אתגר בגלל העיקולים והפינות בתוכם.
  • מרזב סף – אלו מרזבים הבנויים בהתאמה אישית, ויש להם מראה מודרני ועכשווי. מרזבים אלה, מצריכים התקנה של אנשי מקצוע, שיבנו ויתקינו את המרזב בהתאמה, מאלומיניום. המחיר קרוב לוודאי כפול, מכל מרזב אחר.
  • מרזב קופסה – בדרך כלל מותקן במבנים מסחריים או תעשייתיים. מרזבים אלו גדולים ומאפשרים עמידה בכמות מים גדולה ובמשקל רב. גם הם מגיעים בשתי מידות רוחב, הגדולות יותר מהמידות הסטנדרטיות. הם אינם מותקנים לסף הגג, אלא, משתמשים בגב גבוה, שמתחבר מתחת לרעפים של הגג, ולכן הם מותקנים בעת בניית המבנה.
התקנת מרזבים

תיקון מרזבים

זיהוי מוקדם של התקלות הנפוצות מאפשר לתאם שירות תיקון מרזבים משתלם ואפקטיבי. קודם כל, אפשר לדעת שיש צורך בתיקון של המרזבים כאשר המים ממשיכים להיערם על הגג ולא מפונים החוצה. המטרה של המרזבים היא לאפשר פינוי יעיל של המים אל צינורות הבית ואל התשתית העירונית, לכן חוסר תפקוד שלהם עלול לגרום שורה ארוכה של נזקים. בשביל למנוע את הנזקים הללו, מתאמים שירות מקצועי של תיקון מרזבים כמה שיותר מהר.

חוץ מזה, ניתן לראות גם בעין בלתי מזוינת נזקים חיצוניים שיש למרזבים – כמו למשל בגלל מרזבים שבורים, חתוכים, שרוטים וכן הלאה. אלו נזקים שעלולים להיגרם למרזבים לכל אורך השנה ולא רק בחורף, בעיקר אחרי מזג אוויר סוער או אפילו רק בגלל שחיקה טבעית ובלאי. אם רוצים להכין את המרזבים לחורף, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי תיקון או שיפוץ.

אלו בעיות גורמות לנו לבצע תיקון מרזב?

בעיות מרזבים נגרמות מכמה סיבות עיקריות, שעל בעל המקצוע לאבחן אותן ולאתר אותן מראש, זאת על מנת שיוכל להחליט האם יש צורך בתיקון מרזבים, ניקוי או התקנת מרזבים חדשים.

הסיבות העיקריות שגורמות לבעיות מרזבים הן:

סתימה – לכלוך, בוץ או חפץ שהגיע אל המרזב, סותם לו את פתחי הניקוז וגורם לבעיה.

המרזב נמצא במקום הלא נכון – שיפוע גג שממוקם בצורה שלא מתאימה לתעלת המרזב והצבת המרזב באזור שאינו האזור הנמוך בגג, גורם באופן טבעי לבעיית זרימה.

פגמים במרזב עצמו – מרזב שנפגע כתוצאה ממכה עלול לקבל סטייה בלתי הפיכה שפוגעת בתפקודו. בנוסף, בעיות של בלאי ושחיקה מתעוררות עם השנים וגורמות להרס המרזב. בעיה נוספת שנחשבת לנפוצה מאוד, היא חלודה שנוצרת ומפוררת את המרזב.

נזקי רטיבות ולחות בגג המבנה ובקירות – במידה ותזניחו את הבעיה היא עלולה להחמיר ואף לגרום לנזקים בתשתיות הבניין.

חוץ מזה, ניתן לראות גם בעין בלתי מזוינת נזקים חיצוניים שיש למרזבים – כמו למשל בגלל מרזבים שבורים, חתוכים, שרוטים וכן הלאה. אלו נזקים שעלולים להיגרם למרזבים לכל אורך השנה ולא רק בחורף, בעיקר אחרי מזג אוויר סוער או אפילו רק בגלל שחיקה טבעית ובלאי. אם רוצים להכין את המרזבים לחורף, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי תיקון או שיפוץ.

מה עדיף – החלפה או תיקון מרזבים?

אפשרות נוספת היא לנצל את הידע המקצועי של מומחים על מנת להשוות בין תיקון מרזבים לבין החלפה שלהם. כאן יש כמה שיקולים שאותם כדאי לקחת בחשבון:

גיל המרזבים – ההחלטה לתקן את המרזבים רלוונטית אם הם יחסית צעירים. במידה והמרזבים נמצאים על הגג מעל 10 שנים, כנראה שעדיף להחליף אותם.

 סוג התקלה – הרבה מאוד תלוי בסוג התקלה שאותה צריכים לתקן. בשביל לקבל החלטה מושכלת, צריך לבדוק מה התקלה ואיך מתמודדים איתה.

 עלויות – השוואה בין תיקון מרזבים דורשת גם התייחסות לעלויות. התיקון משתלם אם הוא זול ביחס לרכישת מרזבים חדשים, או אם הוא מבטיח תפקוד תקין שלהם לאורך זמן.

תחזוק מרזבים בחורף

כיצד ניתן להימנע?

שמירה על תקינות המרזבים ובדיקתם באופן יסודי לפני החורף תאפשר לכם להימנע מבעיות במבנה הגג. במידה ונתקלתם בבעיה במרזב או שיש לכם צורך בבדיקה פנו אלינו לשירות תיקון מרזבים ותקבלו בדיקה מקיפה ואחראית ובמקרה הצורך, פתרון שישמור על המבנה שלכם במחיר הוגן. חברת איטום עדן מציעה שירותי תיקון והתקנת מרזבים במרכז הארץ- מנתניה ועד אשקלון. התקנת המרזבים מבוצעת באמצעות סנפלינג ולא באמצעות פיגומים, דבר החוסך בזמן ובעלויות. צרו קשר להצעת מחיר משתלמת! תיקון והתקנת מרזבים זו המומחיות שלנו!

צרו קשר ונשמח לשים סוף לבעיה – ובאחריות מלאה!

 

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן