זיפות גג מא' ועד ת'

איטום

תוכן עניינים

איטום איכותי ואמין הינו עבודה המתבצעת באמצעות חומרים בעלי עמידות ויציבות רבה. בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר שיטות איטום המציפות את השוק אולם למעשה אין תחליף לשיטת הזיפות המוכרת והאיכותית. זיפות איכותי יעניק לגג את ההגנה הדרושה לו ולדיירי הבית מפני דליפות או חלחול של נוזלים.

שיטות מרכזיות לזיפות גג

ישנן שלוש שיטות מרכזיות לזיפות כאשר כל את מהשיטות מתאימה ליעד זיפות שונה. שלוש השיטות מצריכות את אותם השלבים המקדימים לצורך הצלחה בטוחה. חשוב ביותר להשתמש בזפת תיקנית ולוודא כי אכן איש המקצוע שאת שירותיו הזמנתם – עושה שימוש בזפת זו ולא בחומרים אחרים. ההכנות לקראת הזיפות זהות בכל השיטות הקיימות:

ניקוי שכבות תחתונות

כל הנחה של שכבת זפת או איטום חדשה מצריכה ניקיון יסודי של השכבות התחתונות. מקומות בהם היו מים עומדים מצריכים ניקוי יסודי עוד יותר. נקודות אלו יכולות להיות מתחת קולטים של דוד שמש ברוב המקרים. רמת הניקיון חייבת להיות עד לגרגרים הקטנים ביותר של האבק על מנת להבטיח זיפות איכותי שישמש אתכם למשך זמן רב.

הנחת שכבת יסוד

הצמדות טובה של הזפת מצריכה שכבה מקשרת. בין אם שכבת הבסיס הינה בטון או זפת ישנה, חשוב למרוח או להניח שכבת יסוד מקשרת. שכבת היסוד המקשרת הינה למעשה חומר ביטומני איכותי המדולל במים ונמרח על המשטח. החומר צריך להיות יבש לקראת הזיפות ובשל סיבה זו חשוב להמתין כמה שעות ואפילו יממה. זפתים רבים אינם ממתינים את משך הזמן הדרוש לצורך מריחת הזפת ובכך מביאים לביצוע לא איכותי של הזיפות.

תיקונים קטנים

כל גג נוטה להיפתח ולהיפצע עם השנים. במידה וישנם על הגג סדקים שונים שוב לאטום לפני הזיפות עצמו. כדי לאטום את הסדקים יש לכסות את השטח באמצעות רצועות יוטה מתאימות ושכבות של זפת חמה.

זיפות

זיפות הגג ניתן לביצוע בשלושה אמצעים. זפת בשכבה אחת הכוללת מסה משמעותית לכל מטר רבוע – היינו 1.5 קילו. השיטה השנייה כוללת שתי שכבות של זפת אשר בראשונה יש להניח 1.5 ק"ג למטר רבוע, עליה יש להתקין רשת אינטרגלס או פיברגלס ולאחר מכן שכבה נוספת של זפת ב- 1 ק"ג לכל הפחות. זפת בשתי שכבות מצריכה פיזור חול על כל שטח הגג. את פיזור החול יש לבצע מיד לאחר מריחת הזפת.

 

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן