איתור חדירת מי גשמים

החורף הישראלי מביא עמו לא מעט אתגרים לאוכלוסיה אשר איננה רגילה לימי הקור ואיננה ערוכה במרבית המקרים להתמודד עם הטמפרטורות הנמוכות והריבוי במשקעים המאפיינים את העונה. לא רק האוכלוסייה איננה מוכנה, לעיתים גם התשתיות אינן במצב האידיאלי להתמודד עם מזג האוויר. כיצד מאתרים רטיבות במבנה, שמקורה בגשמים? כיצד מבדילים בין רטיבות כזו לנזילה מצנרת מים או ממקור אחר? ומה עושים כאשר מתגלה מקרה של חדירת מי גשמים למבנה? חדירת מי גשמים ונזילות עלולות לגרום לנזק רב לבית או לבניין שלכם. מנזקי מים ועד גידול עובש, חיוני לזהות ולטפל בבעיות אלה בהקדם האפשרי. במאמר זה, נדון בכמה טיפים וטריקים שיעזרו לך לזהות חדירת מי גשמים ונזילות.

איתור-נזילות-מי-גשם.jpg

תוכן עניינים

סימנים לחדירת מי גשמים

חדירת מי גשמים עלולה לגרום נזק רב לבניין שלכם, וחיוני להבין את סימני החדירה. כמה סימנים נפוצים לחדירת מי גשמים כוללים כתמי מים על הקירות והתקרות, כתמי לחות וריחות מעופש. אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הללו, חיוני לחקור עוד כדי לקבוע את מקור החדירה. מומלץ לבדוק נזילות באופן יזום, בעיקר לקראת החורף. בפועל, בדיקות רטיבות לא מבוצעות באופן שוטף במבנים.

האם היה עולה בדעתכם שמי גשם יחדרו לקירות הבית מהרצפה? רטיבות עקב גשם בקרקע, עשויה לעשות בדיוק את זה, באופן שמכונה רטיבות קפילארית. זו היא מעין "שאיבה" של לחות מהקרקע, דרך נימים חלולים בבטון, לתוך הרצפה או עמודים תומכים. מי גשם יכולים להגיע גם ממרפסות, מקירות שהם מרטיבים מהצד וכמובן מגגות, כך שמבחינת איתור חדירת מי גשמים בהחלט מוסיף מורכבות לתמונה. 

בדיקת הגג

הגג הוא אחד המקורות הנפוצים ביותר לחדירת מי גשמים. כדי לזהות חדירות מים, בדקו את הגג באופן קבוע עבור כל סימני נזק, כגון רעפים סדוקים או רעפים חסרים. כדאי גם לבדוק את ההבהוב מסביב לארובה ולפתחי האוורור, מכיוון שאלו אזורים נפוצים להתרחשות נזילות.

בדיקת המרזב

המרזבים נועדו לאסוף מי גשמים ולהרחיק אותם מהמבנה. אם הם סתומים או פגומים, מי גשמים עלולים לגבות ולגרום לדליפות. הקפידו לבדוק את המרזבים שלכם באופן קבוע ולנקות אותם במידת הצורך.

חיפוש סדקים

סדקים בבסיס יכולים לאפשר למי גשמים לחלחל לתוך הבניין שלכם. בדקו את הבסיס לאיתור סדקים ואיטמו אותם עם חומר איטום עמיד למים.

שימוש במד לחות

מד לחות הוא כלי שיכול לסייע באיתור רטיבות בחומרי בניין. השתמשו במד לחות כדי לבדוק את הקירות והתקרות עבור כל סימני רטיבות. אם אתם מזהים לחות, בדקו עוד כדי לקבוע את מקור הלחות.

נזילות בגגות עקב חדירת מי גשמים

אחד האתגרים העיקריים המאפיינים את החורף הישראלי, הוא נושא הנזילות אל תוך הבתים. הצטברות מי הגשם והמשקעים בחורף, בשילוב עם חוסר איטום מוחלט של גגות הבניין או הבית הפרטי מביאים למצב בו יש נזילות של מי גשם בבית. סיטואציה נוספת היא הצטברות של מי גשם במקום אחד בגג הבית עקב גג שאיננו ישר לחלוטין- הצטברות זו עשויה לגרום גם היא לנזילות בטווח הארוך. נזילות אלה עשויות לגרום לנזקים ממשיים למבנה וכמובן, התיקון שלהם עשוי לעלות הרבה מאד כסף.

מהם הגורמים לחדירה של מי גשמים?

  • ניקוז לא יעיל מהגג – איתור חדירת מי גשם הוא שירות שמתבצע בדרך כלל בגלל שהניקוז מהגג לא מספיק יעיל. חוסר יעילות בניקוז עלולה להיגרם בגלל מרזב סתום, בגלל חומרי איטום לקויים או פשוט בגלל בלאי, שחיקה או נזקים פיזיים למבנה.
  • משקעים בכמות גבוהה ובזמן קצר – איתור חדירת מי גשמים מתבצע בישראל בעיקר בערים שבהם אין תשתית מתאימה להתמודדות עם משקעים בכמות גבוהה. אם המשקעים מגיעים מהר ובתוך זמן קצר, סביר להניח שברוב המבנים יהיה ביטוי ברמת חומרה כזו או אחרת לחדירה של מי גשמים.
  • חלונות פתוחים – לפעמים דווקא הפעולות הכי פשוטות מונעות את הצרות הכי גדולות. כמובן שעדיף לתאם שירות מסודר של איתור חדירות מי גשם כדי לשלול עוד סיבות, אבל יכול להיות שכל הבעיה מתחילה מחלונות פתוחים על הגג או בחדרים.

למה בכלל צריך לתאם שירות של איתור נזילות מי גשם?

איתור חדירת מי גשם הוא אחד השירותים החשובים ביותר המתבצעים על ידי איטום עדן. הניסיון שלנו מגלה שיש ביקוש גבוה מאוד לשירות מן הסוג הזה, בעיקר מכמה סיבות בולטות שחוזרות על עצמן:

  • בנייה או שיפוץ ברמה נמוכה וללא עבודות איטום מתאימות – הסיבה העיקרית לצורך בשירות של איטום עדן קשורה לרמת הבנייה והשיפוץ בישראל. בגלל שרוב הקבלנים טועים לחשוב שבמדינת ישראל יש אקלים ים תיכוני שלא דורש איטום, הם כמעט ולא משקיעים בגגות. במקרים כאלה, התוצאה עלולה להיות חדירת מים אל תוך חלל הפנים גם בעת ירידת משקעים בכמויות נמוכות מאוד. אז כדי למנוע את זה, מתאמים כמה שיותר מוקדם שירות מקצועי ומקיף של איתור חדירות מי גשם.
  • התמודדות עם הסימפטומים ולא עם הבעיה – היתרון של איטום עדן בא לידי ביטוי בכך שאנו משתמשים בציוד מתקדם על מנת לאתר את המקור של הנזילה. בלי לאתר את המקור של הנזילה, כל ניסיון תיקון יתמקד רק בסימפטומים שעל פני השטח ולא בבעיה האמיתית. אז כדי לפתור את הבעיה מהשורש, יש צורך ליצור קשר עם איטום עדן.
  • חומרי איטום לא מספיק אמינים – המטרה של איתור נזילות מי גשם היא לבדוק איפה נדרש איטום מחדש. לאחר שבוחנים את השטח ובודקים איפה ניתן לבצע את האיטום המקיף ביותר, צריך גם לבחור את החומר עצמו. כאן נכנסים לתמונה צוותים של איטום עדן, שמגיעים עד בית הלקוח עם חומרים מעולים ואיכותיים.

שיקולים שונים בתהליך איתור חדירות מי גשם

איתור חדירות מים בחורף עקב גשמים, ייקח בחשבון בין השאר את האפשרויות הבאות:

  • גגות – במסגרת איתור חדירות מי גשם חייבים כמובן לבדוק את הגג, שהוא הגורם העיקרי במבנה שחשוף לגשם.
  • מרזבים – בהמשך לנושא הגג, הנזילה עשויה לנבוע גם ממרזב פגום או לא מתוחזק כראוי. המרזבים אולי נסתמו לאורך הקיץ בעלים וכדומה וכעת "גולשים" על פני הקירות, בעקבות הגשמים הראשונים. אפשרות נוספת, היא חלודה במרזב שגרמה לבלאי ולחורים.
  • מרפסות – מרפסות פעמים רבות חשופות לגשם ולעתים הניקוז בהן סתום.
  • תריסים וחלונות – לתריסים וחלונות יש אדנים ומסילות, שעליהם עשויים להצטבר מי גשם. כעקרון, גם הם בנויים באופן שאמור לנקז רטיבות כזו, אך לעתים המבנה נסתם בלכלוך ולא מבצע משימה זו ביעילות.

איתור חדירת מי גשמים רק עם איטום עדן

סובלים מנזילה בגג הבית עקב מי גשם? חשוב לבצע איתור חדירת מי גשמים, באמצעות איתור נכון של מקור הנזילה, ניתן להבין כיצד צריך לטפל. איטום עדן מתמחים בביצוע בדיקות ואף יכולים לנסח עבורך חוות דעת מנומקת לבית המשפט להגנת הזכויות מול קבלני בניין או שיפוצים. אנחנו עובדים בפריסה ארצית רחבה וזמינים עבורך מנתניה ועד אשדוד. בנוסף, נציגינו עובדים גם עם לקוחות פרטיים וגם עם חברות ניהול ואחזקה. אז אם חשוב לך לתאם את השירותים החשובים תחת קורת גג אחת, הגעת למקום הנכון. עלייה לגג הבית כשהוא מוצף עשויה להיות דבר מסוכן במיוחד! לכן, חשוב להיעזר באיש מקצוע המומחה באיתור מקור חדירת מי הגשם. זקוקים למומחה איתור חדירות מי גשמים? צרו קשר והנציגים של איטום עדן לעמוד לשירותכם!

אולי יעניין אתכם גם:

דילוג לתוכן