איטום מבנים יבילים לקראת החורף

קראוונים

תוכן עניינים

מבנים יבילים נבנים באמצעות בניה מתועשת קלה ומהירה, ועל כן ישנה דעה רווחת שהם רגישים יותר לנזקי אקלים ושינויים קיצוניים במזג אוויר. זו כמובן, דעה שגויה ולא מבוססת, שכן מבנים יבילים עמידים מאוד בתנאי מזג אוויר קשים ולכן נדרשים באופן זהה לאיטום כמו בתים בבנייה רגילה, ואף פחות מהם, כאשר המבנים כבר בלויים וישנים. בשנים הראשונות אין כלל צורך לבצע פעולות איטום למעט תקלות שונות ונקודתיות.

כאשר ישנן דליפות, רטיבות וכתמי קירות בית, לא משנה אם מדובר בבתים רגילים או במבנים היבילים מדובר לא רק בעיה אסתטית אלא גם בעיה שהזנחתה עלולה להוביל לפגיעה ישירה בתשתיות פנימיות של המבנה.

במקרים מסוימים, נקרא לאיש מקצוע המתמחה בנושא של איטום מבנים שיטפל בבעיה נקודתית ולעיתים הבעיה חמורה וקשורה בתשתיות הבניה, לכן חשוב לדאוג לאתר ולאטום את הבית, מהתקרה, מהקירות ומהרצפה והכי חשוה – מבעוד מועד, לפני החורף, כך גם האפקטיביות של האיטום תהיה טובה יותר.

הדגש לטיפול בבעיות אלו לפני הגעת החורף קריטי עבור בניה מתועשת או רגילה באותה המידה, וזאת כיוון שחומרי האיטום דורשים זמן לייבוש והתקשות. ככל שישנה אפשרות, כדאי לבצע את פעולות האיטום מבעוד מועד, כל שתהיו מוכנים וערוכים להנות מחורף נעים בבית וללא בעיות.

איטום חלונות וקירות במבנים יבילים

פגם בחלון עצמו או בהתקנתו, שחיקה ובלייה עלולים לגרום להצטברות נוזלים בין זגוגיות החלון, לדליפות וחדירת מים וכן לרטיבות בקירות עליהם מותקנים החלונות. על מנת לאתר את מקור הבעיה, יש להזמין איש מקצוע ולאחר מכן לפעול בהתאם לצורך. קיימים פתרונות זמינים, קלים וזולים לביצוע עצמאי של איטום חלונות וקירות, אך לא פעם כדאי להשקיע קצת יותר מאמץ ולהזמין איש מקצוע על מנת למגר את הבעיה בעתיד, שכן איטום חייב להיות מוחלט ובעל גימור ברמה גבוהה. תמחור של איטום חלונות וקירות משתנה מאוד ותלוי באופי הנזק.

איטום וזיפות גגות של מבנים יבילים

כתמי רטיבות מהתקרה, נזילות ודליפות, הצטברות עובש וכתמים, קילופי קיר וזיהומים, הם רק כמה דוגמאות סבירות לרטיבות שמקורה בגג המבנה, ומכאן שכדאי למנוע כבר לפני החורף. קיימות היום מספר שיטות לאיטום וזיפות גגות מפני חדירת מים: איטום ע"י יריעות ביטומניות, זיפות גגות בזפת חמה, ועוד. כל שיטות האיטום האלו נעשות ע"י אנשים מקצועיים בתחומם המוסמכים ועובדים על פי התקנים. לרוב איטום גגות הן עבור מבנים יבילים והן עבור בנייה רגילה ניתנים עם אחריות למספר שנים, ותמחור האיטום נעשה עפ"י המתומחרת עפ"י השטח הכולל של הגג.

למידע נוסף, צרו קשר והנציגים של איטום עדן ישמחו לעמוד לשרותכם!

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן