איטום ושיקום מבנים

עם התחזקות הגשמים בשנים האחרונות, גדלות בעיות האיטום ומובילות לרטיבות בקירות ובתקרות. על מנת להכין את ביתכם בצורה הטובה ביותר לחורף, מומלץ מאוד כבר במהלך הקיץ להכין את הבית לקראת הגשמים ובמקרה הצורך לבצע איטום מבנים. איטום מעטפת המבנים, במהלך הבנייה, איננה רק זולה יותר, אלא גם מוודאה בעיות של נזילות ודליפות מלהתרחש. כל מטרת איטום מבנים בעצם, היא למנוע ולצמצם נזילות ודליפות בדירות. הרעיון הוא להקטין את שלבי האיטום, ולדחות אותם כמה שרק אפשר, לשלבים מתקדמים יותר בבנייה.

תהליך איטום מבנים וחשיבות ביצוע בקיץ

איטום מבנים, כרוך בשני שלבים עיקריים. השלב הראשון, הוא איטום ריצפה, קירות, גג והחיבורים ביניהם. השלב השני, כל שאר המרכיבים במעטפת המבנה, המצריכים איטום. טכניקות איטום המבנים, מתאימות לאתר הבנייה, ולמסגרת היסודות.

 

פתחים קטנטנים וסדקים, מאפשרים חדירת נוזלים. גשם המכה בזויות שונות, מאפשר חדירת גשמים דרך איטום לקוי בדלתות חיצוניות וחלונות. החשיבות של פתרון בעיות איטום כבר בקיץ ולא בחורף, היא רבה, כיוון שקשה מאוד לבצע ביעילות רבה עבודות איטום במהלך החורף תחת גשם כשהתקרה או הקיר רטובים. במידה ומתבצע בידוד ואיטום איכותי בקיץ, במצב בו כל הרטיבות יבשה כשחומרי האיטום והבידוד מתקשים היטב, הדבר מאפשר להם להיצמד בצורה מצוינת אל תוך התשתיות היבשות.

 

ביצוע הפעולה של בידוד ואיטום מבנים כבר בקיץ יבטיח לכם כי במהלך החורף תיהנו מבית מוכן ובטוח מפני ימים סוערים.

שיקום מבנים ואיטומם

במבנים קיימים חיבורים המתרחבים ומתכווצים לאורך כל השנה. ולכן, חומר האיטום נמתחים ומתכווצים גם הם ומשמרים את האטימה למים. חומר האיטום, מעבר לכך, מגנים ושומרים על המבנים מפני עובש ונזקי מים.

מבנים אשר לאורך השנים מאבדים את מחסום הלחות, ניתן לבצע שיקום ולבצע איטום מבנים מחודש. היות והגג הוא החלק הפגיע במבנה, קיימת נטיה לחשוב, שהחלפת הגג היא האופציה העדיפה.

במרבית הנסיבות, ניתן לבצע תהליכי שיקום מבנים פשוטים וזולים, בכדי לתקן נזקים בגג, ולמנוע נזקים עתידיים. לרוב מדובר בשליש מחיר, ממחיר החלפת הגג.

השחזור מצריך פחות כח אדם, פחות חומרים והוא יותר ברמה של תחזוקה מאשר החלפה אין היגיון בלהשקיע בהחלפת גג, כאשר רק אזור ספציפי בגג דורש טיפול. כאשר השיקום מתבצע כראוי, ועם תחזוקה מינימלית, הוא יכול לשמש לעד 30 שנה נוספים.

המקומות הכי מועדים לדליפות ונזילות הם:

1. איטום עליות גג – יש לבדוק בעליית הגג את הבידוד והאיטום, ובמידת הצורך, לאטום באמצעות קצף או כל שיטה אחרת, מסביב למאווררים, יציאות של קמינים, פנלים, קופסאות חשמל, ופתחי העליה לגג, וכן ניקוי ובדיקת תעלות המרזבים.

2. איטום מסביב לחלונות ודלתות – איטום לא תקין מסביב לחלונות ודלתות, ניתן לאתר באמצעות לחות על החלונות, וחדירת מים פנימה.
הגומי האוטם מסביב לחלונות, מוסר, כך שאת המרווח שנוצר, יש למלא בקצף או חומר אוטם אחר.


3. איטום לצינורות – יש לאטום בקצף מסביב לצינורות. תתכן בעיית נזילות כתוצאה מהתקנה לא נכונה, קורוזיה וכו'.


4. איטום מסביב למקורות איוורור – מקורות אלה, מאפשרים דליפות בשני מקומות. במאוורר עצמו ובפתחי האיוורור.
את המאוורר עצמו יש לאטום בסרט מתכת, ואת הפתחים לאטום בקצף ספריי. יש לבדוק כמות גז בצנרת שכן, מחסור בגז גורם לקיפאון של הצנרת ודליפה בתוך הבית.

איטום ושיקום מבנים

פעולות לייעול התהליך

ניקוי הגג

ניקוי הגג חיוני מאוד לשמירה על הבית בחורף, חיוני לוודא כי הגג חלק ונקי. בנוסף, יש לבדוק כי הצינורות מוגבהים ואינם כוללים מכשולים שמפריעים לזרימת המים התקינה. עוד יש לוודא כי בדודי השמש ומרזבים לא קיימים מרבצי אבק וחול. לאחר ביצוע של ניקיון יסודי בגג, מומלץ לשטוף אותו היטב עם צינור ולבדוק כי המים מתנקזים כהלכה. על מנת למנוע הצטברות של מים ושלוליות שיביאו לנזילות, יש להבין כי גגות שטוחים אינם שטוחים באופן מלא, הגגות נמצאים במצב בו הם משופעים לכיוון המרזבים. במידה והשיפוע קיים ונקי, הגג מתפקד היטב ומונע הצטברות של מים.

ניקוי מרזבים

פתחי הניקוז של הגג חייבים להיות נקיים, כיוון שפתחי הניקוז שחשופים לעין הם רק הקצה של צינור שחלקו האחר נעלם מעינינו. פתח נקי לא מבטיח לכם כי הצינור נקי, לכן מומלץ למלא דלי מים, לרוקן אותו אל תוך פתח הניקוז ולבדוק לאחר מכן כי המים זורמים בחופשיות.

תיקון והתקנת מרזבים >>

מרפסת נקייה

יש לבדוק היטב כי פתחי הניקוז הקיימים במרפסת הם נקיים, יחד עם זאת, יש לבדוק כי התפרים שבין המרצפות מלאים ואטומים. את התפרים הפתוחים ניתן למלא בעזרת "רובע", לאחר מכן יש לבדוק את הקירות ולוודא כי אינם סדוקים. כיוון שסדקים מעבירים מים בקלות, במידה וישנם סדקים, יש למלא שפכטל ולצבוע את הקירות בצבע גמיש שאטום למים.

איטום מרפסת >>

לסיכום, אם אתם מחפשים חברת איטום גגות מקצועית לביצוע איום מבנים או כל שירות נוסף אחר, הגעתם למקום הנכון. צרו קשר והנציגים של איטום עדן ישמחו לעמוד לשרותכם!

 

אולי יעניין אתכם גם:

איטום מרפסת המדריך המלא

איטום מרפסת: המדריך המלא

מרפסת היא מקום נהדר ליהנות מהנוף, מהאוויר הצח וממזג האוויר הנעים. אך ללא איטום מתאים, המרפסת עלולה להפוך למפגע של רטיבות, עובש וטחב. מדריך זה

קרא עוד »
איטום יריעות

יועץ איטום מוסמך

בהליך בניית בית חדש או טרם שיפוץ בית קיים, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על נושא איטום הבית. כידוע, הקפדה על תכנון איטום ברמה גבוהה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן