איטום וניקוי מאגרי מים

מה ההבדלים בין איטום רגיל לבין איטום מרתפים?

תוכן עניינים

על מי מוטלת האחריות להקפיד על איטום וניקוי מאגרי מים?

מאגרי המים נמצאים על הקרקע או על גג הבניין ונחשבים למאגרים חיוניים בשעה של מצבי חירום. ישנה מערכת משאבת מים הדואגת למלא את המאגר כאשר הוא מתרוקן. במסגרת המגורים בבניין משותף חשוב מאד פעם בשנה לבצע טיהור מים במאגרי המים בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. פעם בשנה מתבצעות פעולות ניקוי וחיטוי במטרה להבטיח אספקת מים שוטפת. על מי מוטלת האחריות לדאוג שהפעולות האלו תתבצענה? אילו חומרים משמשים לאיטום?

הקפדה על תחזוקה

כל אחד שמתגורר בדירה רוצה לשמור על איכות חיים גבוהה. שמירה על איכות חיים גבוהה תלויה במספר פעולות שניתן לעשות בבניין, כאשר אחת מהן היא איטום מאגרי מים. מאגרי מים בבניין משותף דורשים תחזוקה על מנת לשמור על איכות המים. דיירים הנמצאים בוועד הבית או החברה המטפלת בבניין הם האחראים למצוא חברה המבצעת איטום וחיטוי של מאגרי מים.

לעיתים עשוי להיגרם לכלוך או זיהומים שונים כתוצאה מחדירה של חומרים מזהמים, ולכן טיהור וניקוי המים הוא תהליך הכרחי שיש לבצע אחת לשנה, זאת בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ותקנה מספר 1525 של מכון התקנים הישראלי. תהליך הניקוי והטיהור אחת לשנה מסייע בשמירה על המים. דיירי ועד הבית בבניין משותף הם אלו האחראים לשכור את שירותיה של חברה האחראית לניקוי וחיטוי של מאגרי מים ובהיעדר הפעולות הם חשופים לסכנות רבות כגון יתושים וחרקים שונים למיניהם במאגרי המים.

אילו חומרים משמשים לאיטום מאגרי מים? פולי אוריאה: מדובר בחומר הנחשב לחומר איטום משוכלל ביותר, זאת בשל הטכנולוגיה החדשה המגנה מפני נזילות, שחיקה או ספיגה של נוזלים בבטון.

אפוקסי: מדובר בחומר בעל תכונות המתאימות לחומרים שונים כגון בטון, עץ או מתכות.

חומרים צמנטים: מדובר בחומרים שניתן לערבבם עם מים בלבד והם מוכנים לשימוש. יתרונם המרכזי הוא עמידות בפני מזג האוויר בתנאים קשים, וכן הם אינם נסדקים במהירות.

בהתאם להוראות של משרד הבריאות

עבודות כמו איטום גגות והניקיון שלהם לא יכולות להתבצע על דעתם של הדיירים והחברה המבצעת את הפעולה, אלא הן צריכות להתבצע בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.

ההנחיות כוללות מספר פעולות:

• ריקון מאגרי המים: על מנת להביא לתוצאה טובה המבטיחה מאגרי מים נקיים לאורך זמן רב, חשוב מאד לרוקן את כל מאגרי המים מהלכלוך והזיהום שהיה בהם.

• פעולת החיטוי: סלמונלה שלשולים וזיהומים או חולירע- כל אלו עשויים להימצא במאגרי המים ויכולים לעבור לאנשים בזמן שהם מבצעים פעולות שגרתיות כגון צחצוח שיניים או שטיפת פירות וירקות. פעולת החיטוי יכולה להתבצע באמצעות כלור נוזלי בשם סודיום היפוכלרט( חומר המשחרר גז כלור וגורם להשמדה על כל החיידקים והמזיקים השונים במים).

באילו אביזרים משתמשים על מנת לנקות את המאגרים?

לעיתים עשויים להימצא חלקיקי מתכת במאגרי המים, ולכן יש צורך לנקותם תוך שימוש באביזרים שונים. אביזר כזה הוא מברשת בעלת זיפים קשים שיכולה לחדור למאגר ולהסיר את כל חלקיקי המתכת. בסיום פעולת החיטוי החברה המבצעת את פעולת הניקוי צריכה להדביק תווית במקום בולט ולרשום את כל הפרטים של העבודה כגון תאריך הניקוי, תאריך הניקוי הבא.

לסיכום, כל אחד מאיתנו אוהב לשתות מים נקיים שאין בהם לכלוכים שונים. בדיוק מהסיבה הזו אנשים המתגוררים בבית משותף צריכים לשכור את שירותיה של חברה מסוימת על מנת לבצע חיטוי מים עבור מערכת מאגרי המים. ישנה חשיבות רבה לבצע עבורכם ניקוי, כי כולם בסופו של דבר רוצים לשתות.

אהבתם? נשמח אם תשתפו :)

Facebook
Twitter
דילוג לתוכן