איטום גגות מרוצפים

איטום גגות מרוצפים או מרפסות המכוסים בריצוף הינו משימה בעייתית ומורכבת במיוחד: כדי לבצע איטום גג מרוצף יסודי המבטיח 100% הצלחה חייבים לעקור את כל המרצפות, לאטום את השכבות המונחות מתחת להן ורק אז לרצף מחדש. העלות של עבודה בסדר גודל שכזה הינה עצומה ולכן, אנחנו באיטום עדן מציעים פתרון חלופי בעלות נמוכה יותר באופן משמעותי. לאיטום גגות מרוצפים קיימים מספר פתרונות. הבעיה עם גג מרוצף, בשונה מגג שטוח, היא שלא ניתן לשים עליו יריעות ביטומניות, לאטום בזפת או לסייד. אז איך כן ניתן לאטום גג מרוצף? התשובה תלויה בסוג הבעיה שיש בגג.  

אם מדובר בנזילה נקודתית ניתן לטפל בה ללא הרמת המרצפות. אך אם יש נזילות בכמה נקודות, אזי אין מנוס, יש להרים את הריצוף ולבצע את האיטום תחתיו. המשמעות היא פירוק הרצפות, פינוי שלהן, הנחת חומר איטום וריצוף מחדש של כל הגג. נכון, זה עלול לייצר קצת בלגן ועלויות אך זה מאפשר שקט לאורך זמן מעצם הידיעה שהכול טופל באופן יסודי. במאמר שלפניכם נסקור את השיטות השונות לאיטום גגות מרוצפים, על יתרונותיהן וחסרונן, מתי ניתן לאטום גג מרוצף ללא הרמת הריצוף ומתי אין ברירה ויש לפרק את המרצפות, כך שתוכלו לדעת מה מתאים ביותר לגג שלכם.

תוכן עניינים

מהי שיטת האיטום החלופית שלנו לאיטום גגות מרוצפים ?

לרוב, המרצפות מונחות בצמידות רבה מדי זו לזו מכדי שיהיה אפשר לעבוד איתן. 

– בשלב הראשון פותחים ביניהן מרווחים ברוחב של בין 3 ל – 4 מ"מ ובעומק זהה, באמצעות דיסק חשמלי.
– לאחר מכן מנקים את החריצים מאבק ומלכלוך. בשלב הבא אוטמים את כל החריצים (הפוגות) בחומר גמיש על בסיס גומי סינטטי הנקרא "אקריסיל- 1". זהו חומר המשלב אלמנטים פוליאוריטניים ואפוקסיים, המקנים לו אטימות בשילוב עם גמישות כך שניתן למתוח ולכווץ את החומר מבלי שייסדק.בנוסף, ניחן החומר בעמידות מפני קרינת UV שמקורה בשמש.
– לבסוף, מתבצע איטום גגות מרוצפים מעל הפאנל בגובה 10 ס"מ (במפגש שבין הפנל לרצפה ובהיקף) בחומר פוליאוריטני על בסיס גומי סינטטי שקוף בשם CF500 המכונה "גומי-קיר".

כך נוצר, למעשה משטח אטום המורכב מהמרצפות עצמן בצירוף האיטום שמסביבן.יש לציין שפתרון זה אינו מבטיח 100% הצלחה, אם כי אחוזי ההצלחה שלו גבוהים במיוחד. הסיבה לכך היא שבמקרים מסוימים הליקוי באיטום כל כך חמור שאין ברירה אלא לעשות עבודה מקיפה יותר. כך, למשל, לפעמים החול המונח מתחת למרצפות רווי במים עד כדי כך שהוא דוחק החוצה את האיטום. בנוסף, לעתים האיטום אינו מועיל בגלל מים שנכנסים דרך הקירות, דרך המרפסת של השכן או דרך אלמנט קרוב אחר.

מספר הנחיות וחוקים מומלצים לפני שבוחרים את סוג האיטום

ראשית, לכל איטום יש לעשות שכבת בסיס, פרמייר. שכבת הבסיס יוצרת חיבור בין הגג לבין חומר האיטום. בנוסף, חשוב לבחור סוג איטום אשר יחזיק מעמד לאורך זמן ולא תצטרכו להתעסק עם זה כל תקופה. לכן לא כדאי לבחור בחומר זול ומהיר, שלרוב עלול לגרום למצבים בהם שכבות הבידוד מופרדות ביניהן ונוצר חלל שעלול לגרום נזקים בעייתיים למבנה. וכמובן, חשוב שאת האיטום יבצע אוטם מורשה ומקצועי, המבטיח אחריות לעבודת האיטום. הקפידו גם שלאחר סיום העבודה יבצעו מומחי האיטום בדיקת הצפה כדי לבחון את איכות האיטום.

איטום גג מרוצף ללא הרמת הריצוף

שיטה המתאימה, כאמור, לנזילה נקודתית. בשלב הראשון מאתרים את מקור הנזילה. בשלב השני, מפנים ומרחיקים חפצים המפריעים לעבודה באזור הנזילה. בשלב השלישי מורחים את הרובה בין המרצפות ואוטמים את כל החריצים בין האריחים. את הרובה שמים על כל האריחים בגג וגם בין הפאנלים לרצפה, כדי שתמנע חדירת מים דרך הריצוף. לאחר מריחת הרובה שמים על הגג את חומרי האיטום בשתי שכבות. בין מריחת שכבה אחת לשנייה ממתינים מספר שעות להתייבשות. לאחר ייבוש השכבה השנייה, מסתיימת עבודת האיטום. היתרון: מהיר וזול. החיסרון: פתרון שטחי שלא תמיד יעיל.

איטום גג מרוצף עם הרמת הריצוף

מדובר בפתרון המאפשר טיפול יסודי בבעיות ובליקויים שנגרמו בעקבות חדירת מים מתחת לריצוף הגג. אבל הוא גם מורכב, ארוך ויקר יותר. בשלב הראשון מנקים את הגג ומפנים את כל מה שמפריע לעבודה. בשלב הבא שוברים א הבלטות ומפרקים אותן. מוציאים גם את כל מילוי החול שתחתיהן. בשלב הבא בודקים את השיפועים למרזבים. אם השיפועים טובים הכול טוב. אך אם לא, זה הזמן ליצור שיפועים כדי שהמים ירדו בקלות למרזב. לעיתים ממליצים גם לעשות מרזב כפול, שזהו מרזב אחד חשוף על הגג ומרזב נוסף מתחת לריצוף. זהו מרזב שיאסוף את כל המים שלא ירדו במרזב שעל הגג.

 בשלב הבא מתחילים באיטום עצמו. האפשרויות הן יריעות ביטומניות או זיפות גגות. זפת זולה יותר אך מחזיקה פחות מעמד. את היריעות הביטומניות פורשים בשתי שכבות ומדביקים לקרקע. אחרי שהאיטום "יושב" כמו שצריך, מבצעים בדיקת הצפה למשך 72 שעות. המשמעות היא שמציפים את הגג במשך שלושה ימים ורואים האם קיימת חדירה של מים דרך האיטום. אם הבדיקה עברה בהצלחה, מניחים מעל היריעות בד ועליו סומסום שמהווה את התשתית לריצוף. בשלב הבא מרצפים מחדש את הגג וזהו. הגג מוכן היטב לחורף.

איטום גג במרוצף אחריות מלאה!

חברת איטום עדן לנהוג בלקוחותיה בצורה הוגנת, מקצועית וישרה בעת ביצוע איטום גגות מרוצפים: במקרה שהשיטה המוצעת להלן אינה יוצרת מערכת איטום הרמטית, והלקוח נאלץ לעקור את כל הריצוף בכל זאת, מציעה לו החברה שירות זה במחיר מוזל.

אולי יעניין אתכם גם:

איטום מרפסת המדריך המלא

איטום מרפסת: המדריך המלא

מרפסת היא מקום נהדר ליהנות מהנוף, מהאוויר הצח וממזג האוויר הנעים. אך ללא איטום מתאים, המרפסת עלולה להפוך למפגע של רטיבות, עובש וטחב. מדריך זה

קרא עוד »
איטום יריעות

יועץ איטום מוסמך

בהליך בניית בית חדש או טרם שיפוץ בית קיים, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על נושא איטום הבית. כידוע, הקפדה על תכנון איטום ברמה גבוהה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן